fredag 13 mars 2009

Stormatch på Drömmarnas teater

Imorgon är det en riktig föreställning på Drömmarnas Teater i Manchester. Ärkerivalen från Mersey kommer på besök med en 4-0 seger mot spanska giganten Real Madrid i bagaget. Det blir stort och det blir nervöst. Men en vinst imorgon och Premier League känns i princip avgjord. Vid vinst är det tio poäng ner till "pool" och med en match mindre spelad tror jag inte United skulle släppa greppet. Men går det emot mina förhoppningar och det blir en svidande förlust, kan det mycket väl bli en kamp ända in på mållinjen.

Jag tror dock på mitt lag och tippar på 2-0 seger efter mål av Rooney som ju uttalat hatar Liverpool och kommer att springa än mer intensivt än vad han annars gör. Det andra målet kan nog bli Berbatovs, tror att han håller sig framme vid en retur eller tilltrasslad situation i Liverpools straffområde.

För övrigt tror jag att Vidic kommer att plocka bort Torres som nog blir utbytt "småskadad" efter att inte lyckats uträtta någonting speciellt. Kampen står nog egentligen mellan Gerrard och Fletcher. Min gisning är att Sir Alex matchar en utvilad Fletcher för att jaga kreativiteten ur Gerrard, och skotten är alltid som bäst mot bra motstånd och jag är övertygad om att Gerrard inte alls kommer att kunna leva upp till Zidanes uttalande idag om att han är bäst i världen. Men alla vet att Liverpool står och faller med Steven, och han är en fantastisk fotbollsspelare, men när det inte är "hans dag" förlorar Liverpool.

Jag tror inte att det är Steven Gerrards dag imorgon.

Fletcher blir man of the match utan att synas imorgon och Rooney kommer att vara så där härligt ilsken och vrålande glad när han dundrar in sitt mål. Hoppas bara att han inte övertänder och tappar huvudet när han jagar tillbaka en förlorad boll...

Min gissning på laguppställning imorgon:
Van Der Sar
O'Shea-Ferdinand-Vidic-Evra
Ronaldo-Fletcher-Carrick-Park
Berbatov-Rooney

Svårt att lämna Giggs utanför efter onsdagens match, men åldern gör att han bara brukar matchas en gång per vecka. Det samma gäller för Scholes men han var ju inte precis strålande mot Inter. Anderson är ordentligt på gång igen efter skada och Tevez kommer nog att komma in, kanske till och med starta istället för Berbatov. Tevez var briljant mot Fulham i helgen två mål och en oerhörd arbetsinsats. Möjligtvis gör Neville "comeback" istället för O'Shea som har matchats hårt i brist på alternativ och är småskadad. Men Neville är inte i matchform och klart på väg neråt i sin karriär. Det som talar för Neville är hans inställning och framför allt hans uttalade avsky mot Liverpool, vilken ger honom en sanslös tändning.

Ser fram emot matchen med spänning och nervösitet. Den kan inte komma snart nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar