tisdag 7 april 2009

Kvartsfinaler Champions League

Idag är det dags för tunga matcher på Old Trafford och El Madrigal

United mot Porto är långt ifrån någon enkel match för hemmalaget. Det har varit två tunga veckor för United med förluster mot Liverpool och Fulham samt avstängningar på Vidic, Scholes och Rooney. På det har Ferdinand, Anderson och Berbatov blivit skadade. Nu lyckades man till slut vinna mot Villa och få lite positiv känsla och ett uppsving i självförtroende. Porto leder den portugisiska ligan och är ett klasslag. Hulk och Lissandro på topp utgör ett starkt hot mot Uniteds för tillfället darriga backlinje. Vidic återvänder som tur är och bör vara på jakt efter upprättelse för Liverpool matchen. Ferdinand verkar dock vara fortsatt borta med ryggproblem. Tufft med bara 48 timmars återhämtning. Troliga laguppställningar för kvällen:

United(mitt tips)
Van Der Sar
O'Shea-Evans-Vidic-Evra
Ronaldo-Carrick-Scholes-Park
Tevez-Rooney

Det snackas i England om 4-5-1 med Fletcher istället för Tevez. Jag tror inte det, på hemma plan, däremot i Portugal om man tagit ledningen efter första matchen. Giggs kommer in för Park i andra och om matchen går enligt plan så får Macheda chansen mot Tevez i slutet. Tror även att Anderson får komma in för Scholes om det står lika i mitten av andra och om united leder med två mål kommer Fletcher in på samma plats istället.

Porto ställer torligen upp med:
Helton
Sapunaru-Rolando-Alves-Cissokho
Meireles-Fernando-Lucho
Hulk-Rodriquez
Lissandro

Jag tippar 2-0 till United. (Rooney & Ronaldo)


På El Madrigal skall Villareal försöka stoppa ett formstarkt Arsenal med många tunga spelare nyligen tillbaka. Fabregas och Adebayor är väl viktigast för Arsenal. Villareal är svårslagna på hemmaplan och 0-0 känns som ett rimligt resultat. Vi får dock se om Senna kan ta bort Fabregas på mittfältet och om förre United spelare Rossi kan slinka igenom och göra mål. Jag måste säga att jag gillar Villareal som är en pigg uppkomling i La Liga. Har varit bra flera år nu och nästan ännu bättre som lag nu än när Arsenal slog ut dem i semifinal för ett par år sedan. Då kretsade allt kring Riquelme och målen gjordes av förre United spelaren Forlan som nu återfinns i Atletico. Nu kanske förre arsenal spelaren Pires kan stå för framspelningarna mot sitt forna lag. Tydligen ska Pires fortfarande vara fylld av "ilska" gentemot Wenger för petningen i finalen samma år som man slog Villareal i semin (den mot Barca och Henke, ni vet) och vill hämnas på planen idag. Har en känsla av att Senna kan "vinna matchen i matchen" mot Fabregas och då får Arsenal svårt på bortaplan. Men antagligen tar man igen det på Emirates i returen. Villareal fick storstryk i helgen och Cazorla skadad, men jag tror att man lyfter i Europaspelet.
Troliga uppställningar:

Villareal:
Lopez
Venta-Godin-Fuentes-Capdevila
Ibagaza-Senna-Eguren-Pires
Llorente-Rossi

Arsenal:
Almunia
Sagna-Toure-Gallas-Clichy
Walcott-Song-Fabregas-Denilson-Nasri
Adebayor

Skulle Bendtner mot förmodan spela tror jag verkligen inte att Arsenal kan göra mål. Han måste vara den mest felplacerade spelaren jag någonsin sett. Hade han spelat i Stoke, Hull eller West Bromwich hade jag inte sagt något men i ett tekniskt spelande Arsenal... Vad Wenger ser i dansken är en gåta för mig...

Nåja
Mitt tips 1-0 till Villareal (Rossi(målskytt tippad med hjärtat))

Imorgon kommer tips för Liverpool-Chelsea och Barcelona-Bayern München...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar